« December 2005 »
S M T W T F S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
You are not logged in. Log in
My Blog
Sunday, 18 December 2005
Finally
Topic: Daily Life
Vandaag ben ik eindelijk begonnen met mijn training voor de 10 kilometer loop op 9 april 2006. De eerste training bestaat uit 5 keer 2 minuten hard lopen en tussen die twee minuten hard lopen steeds twee minuten wandelen. Ik merkte hoe slecht mijn conditie is, want de 4e keer 2 minuten hard lopen hield ik niet vol. Ik voelde me misselijk en buiten adem. De 5e keer lukte weer wel. Ik hou jullie op de hoogte.
Today I finally started my training fot the 10 kilometer run on April 9, 2006. The first training is running 5 times two minutes with intervals of two minutes walking. I surely found out that my body is in a bad condition, because the fourth time I had to run for two minutes I stopped after a minute or so. I felt sick and was out of breath. Gladly the fifth time two minutes worked out well. I'll keep you posted.

Posted by gayinfo at 12:01 AM CET
Updated: Monday, 19 December 2005 8:34 PM CET
Thursday, 1 December 2005
Running
Mood:  happy
Topic: Daily Life
Vandaag heb ik de uitdaging aangenomen om op zondag 9 april 2006 10 kilometer hard te lopen. Die dag wordt in Rotterdam de Marathon gelopen en die zelfde dag is er ook een 10 kilometerloop. Nadat mijn huisarts mij onlangs aanraadde om weer te gaan sporten besloot ik weer hard te gaan lopen, wat ik een aantal jaren geleden ook gedaan heb. Ik had het hier vandaag over met een vrouwelijke collega die al iedere week hard loopt en we besloten om voor de loop in april te gaan trainen.
Today I accepted the challenge to run 10 kilometers on sunday April 9, 2006. That day the Rotterdam Marathon will take place and that same day there is also an 10 kilometers run. After my doctor told me recently to do some sports again I decided to go running again, what I have done a couple of years ago. Today I discussed this with a female collegue who already is running every week and we decided to go training for the april run.

Posted by gayinfo at 8:18 PM CET
Monday, 28 November 2005
Health
Mood:  happy
Topic: Daily Life
Vandaag kreeg ik de uitslag van mijn hartfilmpje: alles is OK. Wat een opluchting!
Today I received the result of my heart film: everything is OK. What a relief!

Posted by gayinfo at 12:01 AM CET
Thursday, 27 October 2005
Love
Mood:  happy
Topic: Daily Life
Richard is vandaag voor een aantal dagen weggegaan om een bezoek te brengen aan de World Music Expo WOMEX in Newcastle, England. Toen ik naar bed ging vond ik een kaart op mijn kussen met de tekst "slaap lekker".

Richard has left today for a couple of days to visit the World Music Expo WOMEX in Newcastle, England. When I went to bed I found a postcard on my pillow which said "sleep well".

Posted by gayinfo at 12:01 AM MEST
Updated: Friday, 28 October 2005 5:03 PM MEST
Tuesday, 18 October 2005
Omgaan met kritiek / Coping with criticism
Mood:  irritated
Now Playing: None
Topic: Opinion
Mijn leidinggevende vertelde me vandaag voor de zoveelste keer dat ik niet tegen kritiek kan. Dit is op zich al een moeilijke opmerking om mee om te gaan. Als je er tegen in gaat, kan men zeggen "zie je wel, je kan er niet tegen". Ik vind zelf dat ik wel met kritiek om kan gaan, maar dat kritiek wel op de juiste gegevens gebaseerd moet zijn. Ik vind mezelf best onzeker en neem elke vorm van kritiek mee en denk erover, heb het met anderen erover. Maar je hoeft het er niet mee eens te zijn. Mijn leidinggevende is iemand die snel conclusies trekt en invult voor anderen. Ze vindt blijkbaar dat ik haar kritiek aan moet nemen. Ik vind vaak dat ze een mening uit zonder het fijne van iets te weten. Ik raak hier in vast. Ik ben het er vaak niet mee eens. Maar ik kan er niet tegen in gaan.
My supervisor told me today again that she thinks I can't cope with criticism. To start with this is already a difficult remark to cope with. What if you say you don't think that's true. People can say then: "Now what did I say!". I myself think I can cope with criticism, but I think that any remark should be based on the right information. Actually I consider myself quite insecure and if someone critisizes me I think about it and talk about it with others. But that doesn't mean I have to agree with it. My supervisor is someone who comes to conclusions too fast and fills in for others. Ze thinks I should take her criticism seriously. To my opinion she speaks out her opinion about something without knowing the details. I get stuck in this. But I feel I can't do anything against it.

Posted by gayinfo at 9:15 PM MEST
Updated: Tuesday, 18 October 2005 9:31 PM MEST
Sunday, 11 September 2005
Ouder worden
Mood:  happy
Now Playing: Radio 2
Gelezen in de VARA-gids in de column van Midas Dekkers:
Oude mensen zijn niet somber omdat ze oud zijn, maar oud omdat ze somber zijn.
Mooi, he!
Just read this in the VARA-TV-guide in Midas Dekkers' column:
Old people aren't gloomy because they're old, but they're old because they're gloomy.
Now isn't that beautiful!

Posted by gayinfo at 2:42 PM MEST
Friday, 26 August 2005
Theateretiquette
Mood:  happy
Now Playing: De Uitmarkt op TV
Topic: Opinion
Met de Uitmarkt op dit moment op TV dacht ik aan die dingen die ik komend seizoen in het theater ga zien. Wat me de laatste jaren opvalt, nu er steeds meer mensen naar het theater gaan die vroeger nooit een theater van binnen hadden gezien, is dat ik bijna iedere keer dat ik naar het theater ga last heb van mensen om me heen. Er zijn mensen die niet begrijpen dat er in een theater mensen om hen heen zitten en dat ze niet alleen thuis op de bank zitten voor de TV. Wat ze dan doen? Commentaar leveren op wat er op toneel gebeurt, voorspellen wat er gaat gebeuren, en erger ... het hebben over zaken buiten het theater. Ik heb een keer gehad dat ik bij de musical Cats me zat te verheugen op het nummer Memory en er het moment dat het nummer begon een mevrouw naast een zak met apart verpakte snoepjes uit haar tas pakte en een krakend papiertje openmaakte.
Ik heb al heel vaak de neiging gehad om - bijvoorbeeld - Joop van den Ende een brief te sturen om te vragen of hij aandacht wil besteden in bijvoorbeeld flyers of programmaboekjes voor de etiquette bij het bezoek aan een theater. Bij concerten komt het ook voor, trouwens. Ik was bij Paul Simon in Ahoy en dat op de achterste rij van het eerste gedeelte. Achter mij stonden een aantal mensen te praten die natuurlijk boven de muziek uit moesten komen om elkaar te kunnen verstaan en het daardoor voor mij verpestten. Toen ik er iets van zei keken ze beledigd.
Kom, Joop van Ende, Albert Verlinde e.a.: Laten we de theater- en concertbezoekers opvoeden en hen laten weten hoe het hoort in theater en concertzaal. Voor die hoge prijzen die we moeten betalen hebben we recht op een ongestoorde voorstelling!
With the new theatre season in the Netherlands to begin I am planning what performances to see this year. The number of visitors to the Dutch theatres is increasing and I guess a lot of people have never seen a theatre before. Almost every time I see a play or concert I'm annoyed by people sitting next to me or behind me. They behave like they are sitting at home in front of the television, talking about what happens on stage and even about things at home. I was once seeing a performance of Cats in London and was looking forward to the song 'Memory' and at the moment this son started the lady next to me got a sack with wrapped candy from her purse and started to unwrap one of the sweets!. I just can't stand this behaviour and I think the theatre producers should teach people how to behave in theatre. By the way, I've had the same experience attending a pop concert. I was at a Paul Simon concert in the Ahoy concert hall in Rotterdam and had seats at the back row of the lower part of the hall. Behind me was a group of people talking very loud because they had to overrule the music. They spoiled my concert and when I asked them to lower their voices they were irritated.

Posted by gayinfo at 9:24 PM MEST
Updated: Friday, 11 November 2005 4:36 PM CET
Saturday, 20 August 2005
Amsterdam - Rotterdam
Mood:  happy
Bij de discussies op internet over waar de Rolling Stones hun concerten in Nederland moeten geven tijdens hun nieuwe tournee valt me op dat veel mensen hun commentaar baseren op hun gevoelens pro of anti Amsterdam, Rotterdam, Ajax, Feyenoord. Ik snap dit soort gevoelens echt niet. Zijn we in de tijd gebleven van de stammenoorlogen? Hebben mensen het nodig om zich af te zetten tegen anderen om een eigen identiteit te bewaken? Wat is dat toch?
There are some discussions on the internet where people think the Rolling Stones should give their 2006 Dutch concerts during their new just started tour. It occurs that some people base their ideas about that issue on old feelings between Rotterdam and Amsterdam or between soccerteams Feyenoord and Ajax. I just don't get it about those feelings. Haven't we learnt anything since tribal wars? Do some people need it to hate other people to secure their own identity?

Posted by gayinfo at 8:02 AM MEST
Updated: Sunday, 11 September 2005 2:27 PM MEST
Stones in de Kuip
Mood:  happy
Topic: Music
Ik ben blij met de aktie die fans van de Rolling Stones houden om de Stones bij hun nieuwe tournee niet naar de Arena te laten gaan. Ik heb de Stones diverse keren in de Kuip gezien en ??n keer in Landgraaf en op beide lokaties was het geluid OK. Maar de keer dat ik de Stones in de Amsterdam Arena heb gezien was het geluid vreselijk. Daarnaast vindt ik de Arena een ongezellige zaal. Ik kan niet echt aangeven waarom ik de Kuip gezelliger vindt, maar het is wel zo. Ik steun de aktie!
I support the campaign Rolling Stones fans organize to prevent The Stones from giving concerts in The Arena(Amsterdam's football(soccer) and concert stadium). I have seen The Stones several times in The Kuip (Rotterdam's main football/soccer and concert stadium) and once in Landgraaf (Open air concert location in the South of the Netherlands) and all those times the sound was OK. But the one time I have seen them in The Arena the sound was bloody terrible. Beside that I think The Arena is a cheerless place. I can't actually tell you why I think The Kuip is more cheerfull, but I do. I support this campaign!

Posted by gayinfo at 7:55 AM MEST
Updated: Sunday, 11 September 2005 9:45 AM MEST
Wednesday, 3 August 2005
Vaderlandshekel
Mood:  happy
Topic: Opinion
Een uitdrukking waar ik een hekel aan heb is: "het is on-nederlands goed". Dat wordt bijvoorbeeld wel eens gezegd over een nieuwe CD. Deze uitdrukking komt er volgens mij op neer dat het zo goed is dat het wel uit het buitenland lijkt te komen. Wat is dit voor negatief gedoe over Nederland? Zijn dingen die uit Nederland komen dan zo slecht? Ik vind dat we "on-Nederlands goed" uit ons taalgebruik moeten schrappen. Kijk, zo positief als de Amerikanen doen over hun land en hun producten lijkt mij ook weer het tegenovergestelde. Je mag best kritisch zijn, maar kom, wees trots op de Nederlandse producten, op Nederland, op de Nederlanders (zowel de nieuwe als de "oude")!

Posted by gayinfo at 9:03 PM MEST

Newer | Latest | Older